Friday, February 02, 2007

Anugerah Pelajar Cemerlang bersama Yayasan Pahang



14 : 01 : 07 - Putera UMNO agak sinonim dengan basikal dan pelajar cemerlang. Bukan sahaja semasa di Batu Talam malah sebelum ini pun antara Dato Azeez Rahim dan Putera UMNO memberi hadiah basikal kepada pelajar cemerlang sudah menjadi ‘kerja” Dato Azeez sejak di Baling lagi. Jadi tidak hairan lah semasa kempen pilihanraya kecil Batu Talam Putera UMNO bersama Yayasan Pahang menghadiahkan basikal kepada pelajar cemerlang UPSR dan PMR sekitar bahagian Raub.

Menurut Dato Azeez, menghadiahkan basikal kepada pelajar cemerlang mempunyai pengertian yang yang tersendiri. Bagi pelajar di bandar, mungkin sebuah basikal tidak akan membawa apa-apa erti bagi mereka tetapi tidak bagi pelajar luar bandar. Bagi pelajar luar bandar, sebuah basikal adalah sebuah perjuangan bagi mereka.

Katanya, basikal bagi seorang pelajar luar bandar yang kurang kemudahan pengangkutan awam atau bagi keluarga kurang mampu, ianya satu keperluan yang dinanti-nantikan. Apatah lagi bagi sebuah keluarga yang mempunyai anak yang ramai.

“Putera UMNO memilih untuk memberi sesuatu insentif yang boleh dimanfaatkan untuk kemudahan pelajar disamping membantu mengurangkan beban keluarga dalam menyara persekolahan anak-anak mereka” katanya

Di majlis tersebut Menteri Besar Pahang, Dato Seri Adnan Yaakob turut hadir menyampaikan bantuan basikal kepada pelajar-pelajar yang terpilih