Thursday, February 01, 2007

Penamaan Calon dan Skim Peluang Kedua Putera Raub



16 : 01 : 07 – Meskipun hari ini adalah Hari Penamaan Calon bagi pilihanraya kecil Batu Talam, Putera UMNO tidak hanya ‘turut meramaikan majlis’ sebaliknya Putera UMNO terus mengorak langkah demi memikul amanah dari perjuangan bangsa.

Selesai sahaja penamaan calon Putera UMNO terus bergegas ke Kampong Malim bagi satu lagi majlis Putera UMNO.

Putera UMNO melaksanakan sesuatu program berdasarkan perancangan yang rapi dan tidak semata-mata untuk sesuatu pilihanraya kecil. Ini terbukti sekali lagi melalui program Peluang Ke Dua (Pk2) Putera UMNO. Melalui skim ini Putera UMNO mengikat janji dengan beberapa Institut Kemahiran bagi menyedia tempat kepada remaja yang tercicir untuk melanjutkan pelajar keperingkat kolej dan universiti.

Melalui Skim Pk2 ini, ahli-ahli Putera UMNO akan di beri tempat untuk mengikuti kursus kemahiran yang bersesuaian dengan minat dan cita-cita mereka. Menjadi matlamat Putera UMNO menjelang tahun 2008, seramai 5,000 ahli Putera UMNO akan keluar sebagai seorang putera yang mempunyai kemahiran untuk meneruskan hidup.

Bagi membuka peluang kepada ahli-ahli Putera di kawasan Raub, bertempat di Bilik Gerakan Belia Kg Malim, Raub Naib Ketua Pemuda UMNO Saudara Khairy Jamaluddin telah melancarkan pendaftaran skim peluang kedua ini khusus bagi kemasukan ke TEKAT dan KOLEJ IKIP di Pahang.